Etäyhteydet sillinjalostajan tukena

Ota yhteyttä

ITpoint säästää ärräpäitä

IT-asioiden ulkoistaminen on riski, joka kannattaa. Kun kaikki toimii luotettavasti, jää itselle enemmän aikaa keskittyä ydinbisnekseen ja säästyy monilta ärräpäiltä.

Suomen Sillikonttorin toimitusjohtaja Ville Haapanen tietää mistä puhuu. Vaikka sillejä ja tietoverkkoja ei heti yhdistäisikään, ovat IT-asiat todella tärkeässä roolissa päivittäisessä toiminnassa. Haapasen mukaan suurin osa tilauksista tulee sähköisesti. Myös laskutus ja toimitusdokumenttien tekeminen tapahtuvat sähköverkkoja pitkin.

Vuodesta 2015 uusvanhalla, 1930-luvulta peräisin olevalla, Suomen Sillikonttori Oy -nimellä toimiva yritys on pieni, täysin suomalainen silli- ja silakkatuotteita valmistava ja markkinoiva yritys. Uudenkaupungin perinteikkäässä kalasatamassa toimintaansa pyörittävä yritys tarvitsi toiminnan kasvaessa nopeasti ja luotettavasti toimivaa IT-osaajaa. Tässä kohtaa ITpointin ja Suomen Sillikonttorin polut kohtasivat, eikä Haapasen ole tarvinnut katua päätöstään:

Yhteistyö ITpointin kanssa on sujunut moitteettomasti. Lähes aina yhteyshenkilön saa kiinni ja jollei hän ehdi vastaamaan, niin soittaa takaisin heti kun pystyy.

Etäyhteydet mutkattoman muuton tae

Lukuisia sillireseptejä verkkosivuillaan tarjoava Suomen Sillikonttori muutti ja siirsi tuotantonsa Kaarinasta Uuteenkaupunkiin keväällä 2017. ITpointin ansiosta muuton tuomat tietoverkkohaasteet saatiin ratkaistua mutkattomasti:

Muutto on aiheuttanut sen, ettei ITpointin ole järkevää ajaa joka pikku jutun takia meille. Olemme onnistuneet rakentamaan etäyhteydet sellaisiksi, että ITpoint pystyy hoitamaan kaikki ongelmatilanteet nopeasti. Laitteiden toimitus ja koulutus on ollut nopeaa ja ammattitaitoista.

Jokaisessa kiinteistössä on omat ominaisuutensa – tämä pätee myös tietoverkkoihin. Yritys ja sen henkilökunta mitataan toden teolla, kun asiat alkavat mennä väärään suuntaan. ITpoint saa Suomen Sillikonttorin puolesta kiitettävät paperit ongelmaratkaisukyvyistään, kuten maamme johtavan silli- ja silakkajalostajan toimitusjohtaja Haapanen muistelee:

Meillä oli ongelmana sisäverkon kuuluvuus. ITpoint järjesti uudet tukiasemat ja nyt homma skulaa. Haasteena oli myös yhteiskäytössä olevien tietojen saaminen tietoturvallisesti kotoa tai matkalta käytettäviksi. Tähän ITpoint löysi ratkaisun, ja nyt pystymme tekemään töitä vaikka mökin laiturilta.

Ota yhteyttä

Emmekö olleet paikalla? Jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella. Kirjoita mitä asiasi koskee, niin vastaamme sinulle mahdollisimman pian!

  • +358 20 735 2900
  • tuki@itpoint.fi

Soita