Pilvipalvelu helpotti hissiasiantuntijoiden arkea

Ota yhteyttä

Parempaa ajanhallintaa Microsoft 365 -ohjelmistopaketilla

Vuonna 2007 perustettu Hissitohtorit Oy tarjoaa hissilaitteiden asiantuntijapalveluita vuosikymmenien työkokemukseen perustuvalla ammattitaidolla. Yrityksen palvelutoiminnan perusajatuksena on säästää asiakasyritystensä aikaa hissitöihin liittyvissä asioissa. Jotta aikaa voi tarjota, tulee sitä olla myös itsellä. Toimiva tietotekniikka on ensiarvoisen tärkeää Hissitohtoreiden päivittäisessä toiminnassa, ja IT-ongelmiin paneutuminen on suoraan pois yrityksen oman liiketoiminnan harjoittamisesta. Hissitohtoreille ratkaisu löytyi vastuun ulkoistamisesta ja keskittämisestä. Tehokkaamman ajankäytön välineeksi valikoitui muun muassa Microsoft 365 -ohjelmistopaketti.

ITpointille jokaisen asiakkaan tilanne on yksilöllinen. Valitut palvelut riippuvat aina asiakkaan tarpeista. Hissitohtoreille ITpoint tuli vastaan suositusten kautta. Osapuolet tapasivat, kävivät asiat läpi, eikä yrittäjä Jari Villasen mukaan valintaa ole sittemmin tarvinnut katua:

IT-toimintomme olivat hajautettuja. Halusimme yhden tahon vastaamaan tästä kaikesta keskitetysti. Haimme helppoutta, ja ITpointin kanssa asiat ovat sujuneet hyvin.

Microsoft 365 avuksi viestintään ja tietoturvaan

ITpoint eteni Hissitohtoreiden kanssa vakiintuneen toimintamallinsa mukaisesti tekemällä aluksi kartoituksen asiakasyrityksen tilanteesta. Keskeisimpinä toimenpiteinä ITpoint päätyi toteuttamaan Hissitohtoreille tietoverkon, etäyhteydet sekä Microsoft 365 -palvelun. Työtehtäviensä luonteen vuoksi paljon liikkeellä oleva Hissitohtorien henkilökunta toivoi erityisesti mahdollisuutta etäyhteyksien hyödyntämiseen. ITpointin tarjoaman kokonaisuuden avulla Hissitohtorit pääsevät mobiiliyhteyden välityksellä käsiksi yrityksensä dataan ja sopimuksiin muuallakin kuin toimistolla – vaikka sitten kotona tai hissikuilussa. Kustannustehokkaimmaksi ratkaisuksi osoittautuneen Microsoft 365 -paketin ansiosta myös kalenterin ja sähköpostin lukeminen onnistuvat nyt puhelimen välityksellä.

Paitsi että valitut palvelut helpottavat viestintää ja tietokantoihin käsiksi pääsemistä, ovat ne myös turvallisempi ratkaisu. Hissitohtoreiden sähköpostit eivät aiemmin olleet riittävän turvallisesti varmuuskopioituja, mutta tilanne korjaantui ITpointin luotua yritykselle Microsoft 365 -tilin. Vanhat sähköpostit siirrettiin uuteen palveluun, ja nyt data on tietoturvallisesti tallessa pilvipalvelimella. ITpoint suoritti toimenpiteen viikonlopun aikana välttäen siten häiritsemästä asiakasyrityksen työskentelyä. Vastaavanlaisen toimeksiannon yritys toteutti aiemmin myös Palin Granit Oy:lle.

ITpoint on vastannut Hissitohtoreiden tarpeisiin

Yritysten välistä yhteistyötä on jatkunut vuoden 2016 keväästä saakka. Villasen mukaan ITpointin palvelu on ollut joustavaa ja ratkaissut menestyksekkäästi alkuperäiset, hajautetuista toiminnoista koituneet haasteet. Verkon, etäyhteyksien ja Microsoft 365 -kokonaisuuden toimittamisen ohella ITpoint vastaa myös Hissitohtoreiden virusohjelmista, tietoturvan ympärivuorokautisesta valvonnasta sekä erinäisten ongelmatilanteiden selvittelystä. Keskitettyjen IT-palveluiden ansiosta Tohtorit voivat suunnata ajalliset resurssinsa omiin asiakkaisiinsa:

Olemme aina saaneet yhteyden ITpointiin, kun tarvitsemme jotakin, ja mikäli IT-ongelmia on ilmennyt, on ne onnistuttu hoitamaan kätevästi etäteitse. Voimme keskittyä omaan työhömme hissien parissa, kun ITpoint ratkaisee tietotekniset murheet aina tarvittaessa.

Ota yhteyttä

    Emmekö olleet paikalla? Jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella. Kirjoita mitä asiasi koskee, niin vastaamme sinulle mahdollisimman pian!

    • +358 20 735 2900
    • tuki@itpoint.fi

    Soita