Kultarannan verkko varmoissa käsissä
Tänä päivänä kaikkien tässä ajassa elävien yritysten koko ydin on tavalla tai toisella kiedottu verkkoihin. Kalastajille näin on konkreettisessa mielessä, mutta toimiva, kuvaannollinenkin verkko on yhtä lailla yritysten elinehto, kuten vapaa-aikaan ja matkailuun liittyviä palveluita tarjoavan Kultaranta Resort Oy:n liiketoimintajohtaja Valtteri Uotinen muistuttaa:
Ydinliiketoimintamme koostuu majoitus-, kokous- ja ravintolapalveluista sekä golfista. Kaikki palveluprosesseihimme liittyvät järjestelmät toimivat verkossa, joten verkkojen ja itse laitteiden toimintavarmuus on suuressa roolissa.
ITpoint tiedostaa, että tehokkaista sekä tuottavista palvelin- tai järjestelmäratkaisuista ei ole iloa, mikäli verkko ei pelaa. Verkkoasioissa tehdään jatkuvaa yhteistyötä eri verkko-operaattoreiden kanssa, jotta asiakkaat eivät joutuisi painimaan ongelmatilanteiden kanssa pitkiä jaksoja. Tavoitteena ITpointilla on 15 minuutin vasteaika, mikä vakavissa verkkohäiriöissä on todella lyhyt ajanjakso. Myös Kultarannassa verkkohaasteita on kohdattu, ja ITpointin asiantuntevaa apua tarvittu:
Yhteistyömme alussa suurin haasteemme oli kiinteistömme paikallisverkon pätkiminen ja ajoittainen toimimattomuus. Verkon kuntoon laittaminen oli välttämätön apu alkuvaiheessa. Tästä on kiittäminen joustavaa sekä kustannustehokasta ITpointia.
Kultaranta Resort on naantalilainen pk-yritys, jolle ketterä ja luotettava IT-kumppani on erittäin tervetullut osa päivittäistä toimintaa. Uotisen mukaan yhteistyö ITpointin kanssa syntyi perinteisesti tutun kontaktin kautta:
Päädyimme ITpointiin tutun toimijan suosittelun kautta. Yhteistyö on toiminut hyvin joustavasti. Palveluiden ja tuotteiden toimitukset ovat sujuneet luotettavasti ja vaivattomasti.